Verkkokaupan toimitusehdot

Voimassa 18.2.2020 alkaen

Kysyttävää toimitusehdoista? Ota yhteys myyntiimme 020 7699 030 tai verkkokauppa[ät]lahdesmaki.fi

Reklamaation tilaukseen tai tuotteeseen liittyen voit tehdä tästä linkistä.

Sisällys

  1. Verkkokaupan tiedot
  2. Tilaaminen
  3. Maksaminen
  4. Tilauksen toimitus
  5. Tuotevirheet
  6. Peruutusehdot
  7. Yksityisyys
  8. Riidanratkaisuelin

1. Verkkokaupan tiedot

 

Yritys: Lähdesmäki Oy Ilmajoki
Y-tunnus: 0581989-1
Sijainti: Kaaronojantie 2, 60800 ILMAJOKI, FINLAND
Esittämämme hinnat sisältävät Suomen arvonlisäveron 24%.

Nämä toimitusehdot koskevat www.lahdesmaki.fi, www.kesakalusteet.fi sekä www.nettimatto.fi verkkokauppoja sekä puhelimitse, sähköpostitse tai muuten etämyyntinä tehtyjä tilauksia, silloin kun nämä toimitusehdot on mainittu ennen tilauksen tekemistä tai tilauksenteko hetkellä.

 


2. Tilaaminen

 

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassalla. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Toimitusehdot hyväksytään kassalla rastittamalla hyväksyntää vastaava valintaruutu.

Puhelimitse, sähköpostitse tai muutoin etämyynniksi katsotuissa myyntitapahtumissa nämä ehdot esitetään ennen tilauksen tekoa tai tilauksenteko hetkellä. Asiakkaan edellytetään ja oletetaan tutustuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

 


3. Maksaminen

 

Verkkokaupassa maksaminen on mahdollista kassalla kulloinkin tarjotuilla maksutavoilla. Tarkemmat tiedot tarjotuista maksutavoista sekä mahdolliset erikoiskampanjat ovat esitettyinä Maksutavat-sivullamme.

 

Verkkopankit ja luottokortit, MobilePay, Pivo, Siirto

Verkkopankki ja luottokortti maksujen maksujenvälityksen toteuttaa Svea Payments Oy (y-tunnus 2121703-0) yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista. Svea Payments OY:llä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen ei voi nähdä tietojasi. Maksun saajana näkyy Svea Payments Oy (tai aputoiminimi Maksuturva Group Oy).

Korttimaksaminen ja MobilePay maksamisen verkkokaupassa tarjoaa Svea Payments Oy yhteistyössä Payment Highwayn ja Bambora Ab:n kanssa. Maksutapahtuman aikana korttitietoja käsitellään vain suojatussa verkkyhteydessä. Korttinumeroita ei tallenneta verkkokaupan tai Svea Payments Oy:n tietojärjestelmiin vaan ne käsitellään teknisen palveluntuottajan Payment Highwayn toimesta.

 

Klarnan maksutavat

Huom! Näet kulloinkin voimassa olevat Klarna -maksutavat sekä ehdot myös kassalla valitessasi maksutapaa!

Klarnan voimassa olevat ehdot löydät tästä.

 

Klarna - Maksa myöhemmin.


Kokeile ensin, maksa myöhemmin. Tämä tarkoittaa sitä, että saat tilaamasi tuotteet ensin kotiisi ja päätät
vasta sitten haluatko pitää ne vai et. Maksat vain niistä tuotteista jotka päätät pitää. Klarna tarjoaa 14 päivän
ilmaisen maksuajan ‘maksa myöhemmin’ maksutavalla. Jos jotain on vialla, Klarnan ostajan turva takaa, että
saat rahasi takaisin.

Miten se toimii?
Useimmiten lasku lähetetään siihen sähköpostiosoitteeseen, jonka valitset ostoksia tehdessäsi, mutta joskus
lasku lähetetään postitse tai tilaamasi paketin mukana. Kun lasku liitetään suoraan pakettiisi, voi sen
saamisessa kulua aikaa.

Hallitse laskujasi
Kirjaudu tästä tai Klarnan sovelluksen kautta, jotta voit nähdä ja hallita kaikkia laskujasi. Voit esimerkiksi
maksaa yhdellä klikkauksella tai pidentää maksuaikaa.

Klarna - Maksa erissä.


Nyt voit helposti jakaa laskusi 3, 6 tai 12 kuukaudelle. Kun jaat laskusi eriin, lasku lisätään tililaskullesi, joka
lähetetään sinulle seuraavan kuukauden puolessa välissä.

Jaa laskusi
1. Kirjaudu tästä tai Klarna sovelluksessa.
2. Valitse minkä laskun haluat maksaa.
3. Klikkaa “Maksuvaihtoehdot” tai “Osamaksu”
4. Valitse kuinka monessa kuukaudessa haluat maksaa. Valmis!
5. Kirjaudu Klarnan sovellukseen täältä.
6. Löydät osamaksun ehdot täältä.

 

Lähdesmäki -kortti

 

Lähdesmäki-kortti (Luotonantaja Resurs Bank AB Suomen sivuliike)

 

Kulut Lasku Maksuvaihtoehdot
30-60 pv 12 kk 24 kk 72 kk
Vuosikorko 0% 0% 12,90% 19,90%
Käsittelymaksu / kk 0€ 3,90€ 3,90€ 3,90€

Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot

 

Voit hakea luoton valmiiksi tästä linkistä!

Rahoituksen hakeminen on helppoa ja nopeaa. Voit tehdä hakemuksen yllä olevasta linkistö löytyvällä hakemuksella, verkkokaupan kassalla tai toimipaikassamme paikan päällä.

  • Et maksa ostoksen teon yhteydessä mitään. Lasku ostoksestasi toimitetaan kotiisi ostokuukautta seuraavana kuukautena, jolloin valitset sinulle parhaiten sopivan maksuvaihtoehdon
  • Saat aina 30–60 päivää kulutonta ja korotonta maksuaikaa
  • Maksimiluotto jopa 10 000 euroa
  • Voit halutessasi jakaa ostosumman myös pidemmille edullisille maksuajoille, katso ylläolevasta taulukosta luoton kustannukset ja tutustu alla olevasta linkistä rahoitusesitteeseen.

Rahoitusesite

Saat luottopäätöksen heti ja luoton käyttöösi kun olet allekirjoittanut luottosopimuksen sähköisesti TUPAS-varmenteella. Tämän jälkeen voit asioida Lähdesmäen toimipaikoissa näyttämällä maksun yhteydessä voimassa olevan henkilötodistuksen.

Jos sinulla on jo Lähdesmäki -kortti, voit korottaa käytettävissä olevaa luottoa itse oheisessa hakemuslinkissä ( max. luotto 10 000 € ).  

Tiliä voit hakea myös älypuhelimellasi tekstiviestillä lähettämällä viestin "lähdesmäki" numeroon 18311.

Jos sinulla on kysyttävää, ole yhteydessä suoraan Resurs Bankin asiakaspalveluun, puh. 09 622 4308 (ma-pe klo 8-18).

Yleiset luottoehdot

Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot

 

Resurs Bank lasku

 

Luotonantaja Resurs Bank AB Suomen sivuliike

 

Kulut Lasku Maksuvaihtoehdot
30-60 pv 12 kk 48 kk
Vuosikorko 0% 12,90% 19,90%
Käsittelymaksu / kk 0€ 0€ 0€

Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot

Tämä maksutapa on käytössä vain verkkokaupoissamme. 

Kun maksat Resurs Bank Laskulla, teet ostoksia turvallisesti ja helposti. Sinun ei tarvitse antaa korttitietojasi ja maksat aina vasta sen jälkeen, kun olet saanut tuotteet kotiisi.

  • Saat tuotteen kotiin ennen kuin maksat
  • Maksuaika 30-60 päivää
  • Lasku suoraan sähköpostiisi
  • Laskulla mahdollisuus myös osamaksuun (ks. yllä oleva taulukko)


Lasku on turvallinen maksutapa ja maksat vasta kun olet saanut tuotteesi. Sinun tarvitsee maksaa vasta ostoa seuraavassa kuussa, 30–60 päivää oston teon jälkeen. Teemme yhteistyötä Resurs Bankin kanssa, joka hallinnoi laskutusta puolestamme ja ottaa asianmukaisen luottopäätöksen. Saat ilmoituksen päätöksestä nopeasti sähköisesti. Lasku lähetetään sähköpostitse, kun tuote postitetaan. Maksun puuttuessa tai ollessa riittämätön, lisätään lainmukainen muistutusmaksu (5 €) ja korko luoton käyttöajalta (22,00 %).Mikäli toimitus halutaan muuhun kuin kotiosoitteeseen, tulee asiakkaan tunnistautua verkkopankkitunnuksilla, jolloin voidaan hyödyntää vapaasti valittavaa toimitusosoitetta.

Mikäli sinulla on lisäkysymyksiä, voit soittaa Resurs Bankin asiakaspalveluun, puh. 09 622 4308. Voit myös lähettää sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@resurs.fi

Resurs Bank AB (publ), Organisaationumero 516401-0208

 

Muut maksutavat

 

Erityisesti sähköpostitse tai puhelimitse sekä muissa etämyyntitapauksissa voi olla mahdollista maksaa tilaus myös muilla maksutavoilla, kuten suora tilisiirto, korttimaksut tai käteinen.

 


4. Tilauksen toimitus

 

Lisätietoja toimituksista löydät Toimitustavat-sivulta. Voimassaolevat toimitushinnat näet siirryttyäsi Kassa-sivulle.

Tilauksesi toimitetaan sinulle kassalla valitsemallasi toimitustavalla. Myyjä pidättää oikeuden vaihtaa toimitustapaa silloin, kun se ei heikennä asiakkaan valitseman palvelun tasoa.

Vakiotoimitustapamme on Nouto Ilmajoen myymälästämme. Muut toimitustavat ovat lisähintaisia palveluita.

Toimitamme tilauksia näillä toimitusehdoilla vain Manner-Suomeen. Hinnat eivät ole voimassa Ahvenanmaalle. Kysy tarjous toimituksesta Ahvenanmaalle tai saaristoon 0207699030 tai verkkokauppa@lahdesmaki.fi.

Huom! Jos toimitusosoitteeseen johtaa vain lauttayhteys, ota yhteyttä asiakaspalveluumme ennen tilaamista. Toimitushinnat eivät ole voimassa silloin, kun osoitteeseen on lauttayhteys.

Toimitusaika

Toimitusaika varastossa oleville tuotteille on 1-7 arkipäivää, ellei muuta ole mainittuna tuotesivulla. Verkkokaupassamme on myynnissä myös tilaustuotteita, joiden yhteydessä on kerrottu tarkempi toimitusaika-arvio.

Paketit

Postin tai Matkahuollon pakettilähetykset lähetetään lähimpään noutopisteeseen tai valitsemaasi noutopisteeseen. Saat sähköpostiisi ilmoituksen, kun tilauksesi on lähetetty. Ilmoitus sisältää myös seurantanumeron paketin seurantaan.

Kotiintoimitus

Tilauksesi toimitetaan Posti rahtina tai Lähdesmäki Oy:n kuljetusautolla lähimmälle ulko-ovelle, jonka läheisyyteen pääsee kuljetusautolla. Kuljetusaika sovitaan puhelimitse ennen toimitusta.


Kotiintoimitus sisäänkannettuna

Tilauksesi toimitetaan Posti rahtina tai Lähdesmäki Oy:n kuljetusautolla. Kuljetusaika sovitaan puhelimitse ennen toimitusta. Tilaamasi tuotteet kannetaan sisälle asuntoon asti. Palvelu ei sisällä tuotepakkauksien purkamista tai kokoamistyötä. Mainitse kassalla "Toimituksen lisätiedot" -kentässä, onko kuljettajalle paikanpäällä kantoapua. Tämä mahdollistaa nopeat ja sujuvat toimitukset niin, että kuljetusliikkeellä on mahdollisuus varata paikalle yksi lisäkantaja. Kantajia kuljetusliikkeen puolesta on paikalla enimmillään 2 henkilöä. Huomioi, että sisällekanto kattaa tavanomaisen tuotteiden sisäänkantamisen ulko-ovelta sisälle. Ota huomioon oviaukkojen, hissin ja porraskäytävän koko ja ole tarvittaessa yhteydessä asiakaspalveluumme ennen tilaamista.
Pidätämme oikeuden toimittaa sisäänkannettavat toimitukset oman harkintamme mukaan yhdellä tai kahdella kuljettajalla.

Nouto myymälästä

Nouto valitsemastasi Lähdesmäki -myymälästä (Ilmajoki tai Vaasa). Saat ilmoituksen puhelimeesi, kun tilauksesi on noudettavissa. Huomaa, että tuotteet kerätään keskusvarastollamme ja ne toimitetaan noutopisteeseen, joten tilaus ei ole noudettavissa välittömästi tilaamisen jälkeen.


Lähetyksen vastaanottaminen

Lähetyksen tarkastaminen kuljetusvaurioiden varalta on asiakkaan vastuulla. 

Lähetyksen saapuessa tarkista lähetyksen kunto ja pyydä kuljettajaa merkkaamaan kaikki puutteet rahtikirjalle ennen allekirjoittamista. Tarkista esimerkiksi onko paketissa painaumia tai kulmissa iskun jälkiä. Mikäli havaitset lähetyksessä päällepäin jotain poikkeavaa, voit myös avata pakkauksen kuljettajan läsnäollessa ja tarkistaa tuotteen kunnon.

Myyjä ei vastaa kuljetusvaurioista, joita ei ole merkitty rahtikirjaan varaumaksi.

Jos kuljetuksessa on virhe, tee reklamaatio 7 päivän kuluessa tästä linkistä.

 


5. Tuotevirheet

 

Jos havaitset tuotteessa virheen, tee reklamaatio asiakaspalveluumme reklamaatio-lomakkeella.

Kuljetusvauriot

Lähetyksen tarkastaminen kuljetusvaurioiden varalta on asiakkaan vastuulla. 

Lähetyksen saapuessa tarkista lähetyksen kunto ja pyydä kuljettajaa merkkaamaan kaikki puutteet rahtikirjalle ennen allekirjoittamista. Tarkista esimerkiksi onko paketissa painaumia tai kulmissa iskun jälkiä. Mikäli havaitset lähetyksessä päällepäin jotain poikkeavaa, voit myös avata pakkauksen kuljettajan läsnäollessa ja tarkistaa tuotteen kunnon.

Myyjä ei vastaa kuljetusvaurioista, joita ei ole merkitty rahtikirjaan varaumaksi.

 

Takuu 

Mikäli tuotteelle myönnetään erillinen kuluttajansuojalain virhevastuusta poikkeava takuu, on se mainittuna tuotetiedoissa. Asiakkaan tulee säilyttää tilausvahvistus kuittina takuuehdon täyttämiseksi.

Tuotteitamme koskevat kuluttajansuojalain mukaiset säädökset tuotteen virhevastuusta.

 

Virhe tuotteessa

Jos havaitset tuotteessa virheen, tee reklamaatio asiakaspalveluumme reklamaatio-lomakkeella.

 

Myyjä ei vastaa:

  • Virheistä, joista asiakas ei ole ilmoittanut kahden (2) kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta
  • Tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneista virheistä
  • Tuotteen normaalista käytöstä aiheutuneesta kulumisesta
  • Asiakkaan tekemistä mittausvirheistä tai erehtymisessä tuotteen mitoissa
  • Palautettavissa tuotteissa olevista virheistä, jos ne johtuvat palautuslähetyksen puutteellisesta suojaamisesta
  • Kuljetusvaurioista, joista ei ole mainintaa rahtikirjalla

Tapaukset ja tilanteet, joista näissä sopimusehdoissa ei ole mainintaa, käsitellään Suomen lain ja kuluttajakaupasta säädettyjen lakien ja sääntöjen mukaan.

Tuotevirheet korjataan ensisijaisesti korjaamalla tuote kohtuullisessa ajassa.

 


6. Peruutusehdot

 

  • Tilauksella on 14 päivän vaihto-/palautusoikeus
  • Asiakas vastaa palautuskustannuksista itse
  • Palautuksesta on tehtävä ensin peruutusilmoitus asiakaspalveluumme verkkokauppa@lahdesmaki.fi
  • Asiakkaalle palautetaan palautetun tuotteen hinta
  • Alkuperäisen lähetyksen toimituskuluja, silloin kun ne poikkeavat verkkokaupan vakiotoimitustavasta (kts. kohta "tilauksen toimitus") ei palauteta, jos lähetys on suoritettu
  • Palautettavasta summasta voidaan vähentää mahdollinen arvonalenema (kts. kohta "arvonalenema")
  • Maksun palautusaika riippuu maksutavasta ja kestää tavallisesti 1-8 arkipäivää

Palautuskustannukset

Asiakas vastaa palautuskustannuksista itse. Postitse tai Matkahuollolla palautettavissa olevat lähetykset voit lähettää saamillasi palautusohjeilla itse lähimmässä Postin tai Matkahuollon toimipaikassa ja voit maksaa lähetyksen lähetyspaikassa.

Muiden kuin Postin tai Matkahuollon paketteina palautettavien tuotteiden palautuskustannukset löydät taulukoituna tästä linkistä

Voit tarkistaa kulloinkin voimassa olevat pakettien paino- ja kokorajoitukset Postin tai Matkahuollon verkkosivuilla.

Voit myös toimittaa palautettavat tuotteet saamiesi palautusohjeiden mukana annettuun osoitteeseen (60800 Ilmajoki) parhaaksi katsomallasi tavalla omalla kustannuksellasi.

Jos sinulla on kysyttävää palautuskustannuksista, niin ota yhteys asiakaspalveluumme verkkokauppa@lahdesmaki.fi

 

Peruutusilmoitus

Peruutusilmoitus tehdään sähköpostitse osoitteeseen verkkokauppa@lahdesmaki.fi

Peruutusilmoitus on tehtävä viimeistään 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Jos peruuttamisajan viimeinen päivä on lauantai tai pyhäpäivä, peruuttamisilmoituksen voi tehdä vielä ensimmäisenä arkipäivänä.

Voit ilmoittaa peruutusilmoituksella, mikäli haluat vaihtaa palauttamasi tuotteen toiseen tuotteeseen.

Saat vastauksena peruutusilmoitukseen palautusohjeet.

 

Palautusoikeus ei koske;

  • Tuotteita, jotka valmistetaan asiakkaan tilauksessa antamien tietojen mukaan
    • Käytävämatot asiakkaan antamilla mitoilla
    • Neliöhintaiset mittatilausmatot
    • VM Carpet mittatilausmatot
    • Sohvat, nojatuolit ja rahit, jotka valmistetaan tilauksesta
  • Hygieniatuotteita
    • Tyynyt
    • Peitot
    • Lakanat
    • Petauspatjan suojat

 

Arvonalenema

Myyjällä on oikeus pidättää palautettavan tuotteen arvonalenema esimerkiksi silloin, kun:

  • Tuotepakkaus ei ole uudenveroinen
  • Tuotetta on käytetty ja siinä on merkkejä käytöstä
  • Tuote on vahingoittunut palautuslähetyksessä
  • Tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt
  • Tavarassa on virhe huolehtimisvelvoitteen laiminlyönnistä johtuen

Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, yritys voi kieltäytyä kokonaan palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa.

 


7. Yksityisyys

Löydät verkkokauppamme rekisteriselosteen tästä linkistä.


8. Riidanratkaisuelin

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Kuluttajariitalautakunnan päätökset ovat luonteeltaan suosituksia.

EU:n yhteinen riidanratkaisuelin löytyy linkistä https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage Sähköpostiosoite EU:n ODR palveluun on verkkokauppa[ät]lahdesmaki.fi

© 2020 Kesäkalusteet.fi - Puutarhakalusteet Suomen suurimmasta valikoimasta